Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 19-04-2024
Porada aktualna na dzień 19-04-2024
Data publikacji: 2022-06-23

Czy można obniżyć podstawę opodatkowania i należny VAT w przypadku zwrotu towaru bez paragonu

PROBLEM

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej towarów. Sprzedaż ta jest ewidencjonowana przy użyciu kas rejestrujących. Spółka opracowała wewnętrzną procedurę, w której uregulowała zasady zwrotu towarów kupionych przez klientów. Zasadniczo klienci, którzy dokonują zwrotu towaru, okazują paragon dokumentujący zakup towaru w sklepie należącym do spółki. Zdarza się jednak, że przyjmuje ona taki zwrot, mimo że klienci nie posiadają paragonu. Zgodnie z przyjętą procedurą, jeśli klient, który chce zwrócić towar, nie posiada paragonu, pracownik spółki może przyjąć zwrot wyłącznie po dokładnym sprawdzeniu, że istnieje lub istniał on w gamie asortymentowej spółki. W każdym przypadku dokonywania zwrotu bez paragonu klient jest zobowiązany do złożenia specjalnego, pisemnego oświadczenia, że towar będący przedmiotem zwrotu został przezeń zakupiony w sklepie spółki, a niemożność przedłożenia dowodu zakupu (paragonu) wynika z jego zagubienia. Spółka dokumentuje też zwrot środków pieniężnych klientowi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00