Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 11-10-2024
Porada aktualna na dzień 11-10-2024
Data publikacji: 2024-09-03

Kiedy zaliczyć w koszty podatkowe wydatki na stworzenie „rezerwy serwisowej”

PROBLEM

Spółka świadczy usługi informatyczne. Na zlecenie swoich kontrahentów realizuje rozmaite projekty informatyczne wymagające wykorzystywania i zaangażowania różnorodnego sprzętu informatycznego, urządzeń, elementów itp. Zobowiązuje się do określonego czasu gwarancji (np. 3 lata od daty sprzedaży). Nabywa zamówiony przez kontrahenta sprzęt komputerowy z pewną, określoną nadwyżką, która przeznaczona jest wyłącznie do realizacji ewentualnej obsługi gwarancyjnej. Z uwagi na niską wartość nabywane podzespoły nie są amortyzowane. Rezerwa serwisowa nie jest przeznaczona do dalszej odsprzedaży jako towar (środki obrotowe), lecz jest jedynie utrzymywana „w gotowości", na potrzeby obsługi w ramach udzielonej gwarancji. Kiedy wydatki na nabycie takiego sprzętu powinny stanowić koszty uzyskania przychodu działalności prowadzonej przez spółkę?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00