Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2014-04-26

Korekty VAT w 2014 r.

Korekta obrotu ewidencjonowanego na kasie rejestrującej

Inaczej niż w przypadku faktur konstrukcja kasy fiskalnej uniemożliwia jakąkolwiek ingerencję w zaewidencjonowaną sprzedaż. Korekta transakcji jest możliwa jedynie przed wydrukowaniem paragonu, czyli zapisaniem danych w pamięci fiskalnej kasy. Transakcja zakończona wydrukowaniem paragonu nie podlega modyfikacji. W takiej sytuacji korekta jest możliwa, ale tylko poza kasą rejestrującą.

Zasady korygowania sprzedaży zaewidencjonowanej na kasie rejestrującej reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z 14 marca 2013 r. w sprawie kas rejestrujących - Dz.U. z 2013 r. poz. 363.

1. Zwrot towarów i uznane reklamacje

Podatnicy ewidencjonujący obrót na kasie rejestrującej, aby rozliczyć zwroty towarów czy reklamacje, muszą prowadzić odrębną ewidencję, według zasad wskazanych w rozporządzeniu.

Prowadzenie ewidencji jest warunkiem, aby skorygować zaewidencjonowaną sprzedaż (patrz: pismo Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 11 lipca 2013 r., sygn. IBPP3/443-484/13/KG).

Sprzedawca, któremu zwrócono towar, jeśli zaewidencjonował tę sprzedaż na kasie rejestrującej, musi pamiętać, że:

● nie ewidencjonuje tego zwrotu na kasie rejestrującej,

● zwrot wpisuje tylko w odrębnej ewidencji zwrotów.

Ewidencja może być prowadzona w dowolnej formie - elektronicznej lub papierowej.

Rozporządzenie w sprawie kas rejestrujących określa, jakie elementy powinna zawierać taka ewidencja.

 

Wzór ewidencji zwrotów i reklamacji

infoRgrafika

Do ewidencji należy dołączyć (§ 3 pkt 6 i 7 rozporządzenia):

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00