Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2014-04-24

Kiedy rozliczyć VAT, gdy klient nie zwraca opakowań, za które pobrano kaucję

Dostawy towarów realizowane przez naszą spółkę są w znacznej części dokonywane z wykorzystaniem opakowań zwrotnych (palety). Za opakowania zwrotne każdorazowo pobieramy kaucję. W przypadku naszych stałych klientów termin zwrotu palet nie jest ściśle określony. Zwyczajowo są one zwracane w ciągu 2-4 tygodni. Termin ten uwarunkowany jest cyklami dostaw dla danego nabywcy. W przypadku nowych klientów ustalamy umownie, że opakowania powinny być zwrócone w ciągu 30 dni. W przeciwnym razie kaucja przepada. Dość często zdarzają się sytuacje, że nabywcy nie zwracają nam palet. Kiedy powinniśmy opodatkować dostawę opakowań zwrotnych, jeżeli nie zostaną one oddane przez nabywców? Czy w związku z tym powinniśmy sporządzać fakturę? Zasadniczo wszyscy nasi klienci są zarejestrowanymi i czynnymi podatnikami VAT.

PROBLEM

RADA

Brak zwrotu opakowań w umownie określonym terminie będzie skutkował koniecznością podwyższenia podstawy opodatkowania. Należy tego dokonać w dniu następującym po dniu upływu umownego terminu zwrotu. Jeżeli natomiast termin zwrotu opakowań nie został określony, podwyższenia podstawy opodatkowania dokonuje się w 60 dniu od dnia wydania opakowań. Czynności te powinny być dokumentowane fakturą. Jeżeli nabywcy towarów często nie zwracają opakowań, warto rozważyć możliwość zmiany sposobu rozliczeń i opodatkowania wydania palet już na etapie sprzedaży towaru. Szczegóły w uzasadnieniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00