Porada
Kiedy należy rozliczyć pozostałą część nieopłaconej faktury wystawionej przez małego podatnika stosującego metodę kasową
Nasz klient będący małym podatnikiem, stosujący metodę kasową, wystawił w kwietniu 2014 r. fakturę na ponad 40 000 zł brutto. Kontrahent zapłacił o 2000 za mało, a więc jak dotąd faktura nie została opłacona w całości. Ujęłam w VAT tylko zapłaconą część. Czy pozostałą część powinnam po jakimś czasie ująć w VAT? Czy może powinnam czekać, aż ta część zostanie zapłacona?
PROBLEM
RADA
Jeżeli w momencie sprzedaży kontrahent Pani klienta był zarejestrowany jako czynny podatnik VAT, dopiero w dniu opłacenia pozostałej części faktury będzie Pani obowiązana ująć ją w ewidencji VAT klienta. Jeśli natomiast kontrahent Pani klienta nie był w chwili sprzedaży zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym, pozostałą (nieopłaconą) część faktury obowiązana jest Pani ująć w ewidencji VAT klienta za okres rozliczeniowy, w którym upłynął 180 dzień, licząc od dnia wydania towarów lub wykonania usług, których dotyczy ta faktura.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right