Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-06-15

1. Jak sporządzić sprawozdanie z działalności przedsiębiorstwa dla zarządu

Pracuję jako główna księgowa w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Niedawno zostałam zobligowana do sporządzenia sprawozdania z działalności przedsiębiorstwa dla celów decyzyjnych zarządu. Jaka powinna być zawartość takiego sprawozdania i jak powinno ono wyglądać?

problem

rada

Sprawozdanie z działalności przedsiębiorstwa powinno zawierać: rachunek wyników1 przedsiębiorstwa, wykonanie budżetu, analizę sprzedaży, stan należności i zobowiązań, analizę kosztów działalności przedsiębiorstwa, wykorzystanie zasobów oraz wnioski. Takie syntetyczne sprawozdanie nie powinno przekraczać 15-20 stron z załącznikami.

uzasadnienie

„Klasyczne” sprawozdanie finansowe, tj. bilans oraz rachunek zysków i strat, nie jest wystarczające na potrzeby zarządzania przedsiębiorstwem. Trudno na podstawie tych dokumentów podejmować decyzje dotyczące pewnych działań. Dokumenty te nie zawierają żadnej informacji m.in. o tym:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00