Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-11-15

2. Jak obliczyć wielkość produkcji i sprzedaży, by zapewnić firmie zyski

Podstawowym kryterium wpływającym na wielkość produkcji jest popyt klientów. Jednak produkcja i sprzedaż będą miały sens wtedy, gdy spowodują powstanie dodatniego wyniku finansowego. W tym celu przedsiębiorstwa powinny stale konfrontować wielkość produkcji z ponoszonymi kosztami i uzyskiwanymi cenami. W artykule prezentujemy kilka sposobów kalkulacji, które mogą wspierać decyzje produkcyjne od strony kosztów i cen.

Wpływ kosztów stałych na produkcję

Wielkość ponoszonych kosztów stałych w istotny sposób wpływa na wielkość produkcji. Wysokie koszty stałe powodują, że w celu osiągnięcia dodatniego wyniku finansowego firma musi więcej produkować, z czym związana jest także większa sprzedaż. Wyraża się to w progu rentowności, który w rachunkowości zarządczej bywa nazywany także punktem krytycznym produkcji. Punkt krytyczny produkcji wyznacza się za pomocą wzoru:

infoRgrafika

gdzie:

PK - punkt krytyczny produkcji,

KS - koszty stałe,

- cena sprzedaży produktu/usługi,

Pobierz pliki wydania
Pobierz:

PDF
Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00