Artykuł
1. Jak dużo sprzedać, by nie utracić płynności - próg wypłacalności
Obliczenie progu wypłacalności może dostarczyć firmie wielu cennych informacji. Przede wszystkim pozwala określić, ile produktów lub usług firma musi sprzedać, aby uzyskać wpływy gotówkowe w wysokości gwarantującej pokrycie wydatków. Nieosiągnięcie przez firmę sprzedaży na poziomie progu wypłacalności jest równoznaczne z utratą płynności finansowej. Obliczając próg wypłacalności, warto ustalić również margines bezpieczeństwa, by dowiedzieć się, jak duże jest ryzyko utraty płynności w przypadku spadku sprzedaży.
Podstawowym źródłem wpływów gotówki do firmy jest sprzedaż wyrobów i usług. Wzrost wpływów oznacza zwiększenie możliwości finansowych przedsiębiorstwa. Wielkość sprzedaży, przy której uzyskiwane wpływy pokrywają całość ponoszonych wydatków określa się progiem wypłacalności ( - CBP).