Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-04-01

2. Jak ocenić poziom należności - wskaźniki DSO

Należności powinny być przedmiotem stałej i systematycznej oceny. Ich wzrost jest oznaką zwiększenia zakresu kredytowania odbiorców oraz większego zapotrzebowania na kapitał obrotowy. Im większy zakres kredytowania odbiorców, tym mniejsze zasoby pieniężne przedsiębiorstwa i większe prawdopodobieństwo wystąpienia trudności płatniczych. Wskazane konsekwencje wzrostu należności nakazują ich bieżącą kontrolę i ocenę.

W ocenie poziomu należności coraz więcej miejsca poświęca się wskaźnikom DSO (), które wyrażają liczbę dni sprzedaży niezapłaconej. Podstawowy wskaźnik DSOs ustala się następująco:

Pobierz pliki wydania
Pobierz:

PDF
Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00