Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-05-01

3. Jak kalkulować cenę produktu lub usługi

Wyznaczenie ceny jest jednym z najważniejszych zadań zarządzających przedsiębiorstwem. Od jej poziomu zależy bowiem wielkość sprzedaży, a tym samym przychody z działalności operacyjnej. Zarówno za wysoka, jak i za niska cena może ograniczać zyski. W artykule zaprezentujemy kilka prostych metod określania jej właściwego poziomu.

Cena, obok ilości, jest jedną ze zmiennych wpływających na wartość przychodów ze sprzedaży. Prawidłowe ustalenie ceny powinno uwzględniać zakładaną marżę oraz wszystkie nakłady poniesione na wytworzenie produktu. Przedsiębiorstwa najczęściej wykorzystują trzy poziomy cen: niskie, średnie i wysokie.

determinuje większą sprzedaż. Dla przedsiębiorstwa istotne jest w tym wypadku, czy taka cena przynosi firmie również marżę i jak wysoki jest zysk jednostkowy. Jeżeli stosowanie niskich cen nie wynika z niskich kosztów, może to wywołać wojnę cenową. Wówczas na rynku pozostaną tylko firmy mające silne zaplecze kapitałowe i zdywersyfikowany portfel marek.

Pobierz pliki wydania
Pobierz:

PDF
Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00