Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
today

Aktualność

Data publikacji: 2024-05-27
Data publikacji: 2024-05-27

Nie można dokonać zaległych wpłat do PPK

Pracodawca nie może dokonać zaległych wpłat do PPK, nawet za zgodą pracownika. Ma jednak obowiązek zrekompensować mu  – na zasadach wynikających z przepisów kodeksu cywilnego - szkodę wyrządzoną niedokonaniem wpłat do PPK. Chyba, że winę za to ponosi sam uczestnik PPK. 

Pracodawca zawiera umowę o prowadzenie PPK w imieniu i na rzecz osoby zatrudnionej, co w praktyce oznacza „zapisanie jej do PPK”, nie wcześniej niż po upływie 14 dni zatrudnienia i nie później niż do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym upłynęły 3 miesiące (90 dni) zatrudnienia. Jeśli z jakiś powodów pracodawca „zapomni” o tym obowiązku, pracownik stanie się uczestnikiem PPK z mocy prawa. - w imieniu i na rzecz osoby zatrudnionej - . Umowę o prowadzenie PPK uważa się wówczas za zawartą na warunkach wynikających z umowy o zarządzanie PPK.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00