Czy popełnienie sporadycznych błędów w księgowości może być podstawą do zwolnienia pracownika z powodu utraty zaufania
PROBLEM
W jednostce budżetowej w dziale księgowości pracownik z wieloletnim stażem pracy został zwolniony za 3 miesięcznym wypowiedzeniem z uzasadnieniem: utrata zaufania (za popełnienie następujących błędów: 1. do końca nie przeprocedowanie dokumentów w programie w dniu 24.02.2024 r., 2 pomyłka w paragrafie). Nadmieniam, że w dziele księgowości wprowadzono nowy program i wszyscy pracownicy uczą się nowego oprogramowania. Błędy nie były popełniane ciągle - stale, tylko sporadycznie. Nie tylko u jednego pracownika w dziale księgowości popełniane są błędy. Człowiek nie jest nieomylny. Pracownik księgowości podpisuje dokumenty pod względem formalno-rachunkowym, następnie dokumenty sprawdzane są przez kierownika, wicedyrektora i dyrektora. Czy za takie popełnione błędy można zwolnić pracownika z uzasadnieniem - utrata zaufania?