Prawo Przedsiębiorcy 31/2003 z 04.08.2003 [dodatek: Ubezpieczenia i sprawy kadrowe, str. 25]
Data publikacji: 04.08.2003
Forma złożenia oświadczenia woli przez pracownika
Pracownik otrzymał wypowiedzenie warunków pracy i płacy. Czy może złożyć oświadczenie o odmowie przyjęcia zaproponowanych warunków za pomocą e-maila?
Ryszard K. z Wrocławia
Zgodnie z art. 42 § 2 kodeksu pracy wypowiedzenie warunków pracy lub płacy uważa się za dokonane, jeżeli pracownikowi zaproponowano na piśmie nowe warunki. W razie odmowy przyjęcia przez pracownika zaproponowanych warunków pracy lub płacy umowa o pracę rozwiązuje się z upływem okresu dokonanego wypowiedzenia. Stanowi o tym art. 42 § 3 k.p. Przepis ten stanowi także, że jeżeli pracownik przed upływem połowy okresu wypowiedzenia nie złoży oświadczenia o odmowie przyjęcia zaproponowanych warunków, należy uważać, że wyraził zgodę na te warunki. Pismo pracodawcy wypowiadające warunki pracy lub płacy powinno zawierać pouczenie w tej sprawie. W razie braku takiego pouczenia pracownik może do końca okresu wypowiedzenia złożyć oświadczenie o odmowie przyjęcia zaproponowanych warunków.
