Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 48/2004 z 30.11.2004 [dodatek: Serwis Prawno-Pracowniczy, str. 18]
Data publikacji: 27.11.2004
Bezpieczeństwo pracowników
Każdy pracodawca ma obowiązek dbać o bezpieczeństwo pracowników. Obowiązek ten realizuje tworząc odpowiednie organy nadzoru oraz konsultuje sprawy bhp z załogą.
Joanna Skrobisz
Art. 23711a k.p.
§ 1. Pracodawca konsultuje z pracownikami lub ich przedstawicielami wszystkie działania związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, w szczególności dotyczące:
1) zmian w organizacji pracy i wyposażeniu stanowisk pracy, wprowadzania nowych procesów technologicznych oraz substancji i preparatów chemicznych, jeżeli mogą one stwarzać zagrożenie dla zdrowia lub życia pracowników,
oceny ryzyka zawodowego występującego przy wykonywaniu określonych prac oraz informowania pracowników o tym ryzyku,
