Pakiet antykryzysowy
Już 22 sierpnia weszła w życie ustawa z 1 lipca 2009 r. o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców. Sprawdź, jak nowe przepisy pomagają pracodawcom dotkniętym kryzysem.
Magdalena Kasprzak
Podstawowym celem ustawy z 1 lipca 2009 r. o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców (dalej: ustawa z 1 lipca 2009 r.), nazywanej potocznie "pakietem antykryzysowym", jest wprowadzenie nowych rozwiązań w prawie pracy umożliwiających utrzymanie dotychczasowych miejsc pracy przez pracowników zatrudnionych u pracodawców dotkniętych kryzysem. Nowe przepisy zakładają m.in. elastyczne formy czasu pracy, dłuższy czas zatrudnienia na podstawie umów terminowych, bezpośrednią pomoc finansową dla pracodawców wykorzystujących urlopy postojowe oraz refundacje kosztów szkoleń pracowników.
