Dodatkowy urlop wypoczynkowy pracowników socjalnych w pytaniach i odpowiedziach
Pracownica z 5-letnim stażem pracy w OPS wystąpiła o udzielenie jej dodatkowego urlopu wypoczynkowego w wymiarze 10 dni, powołując się na rodzaj wykonywanych czynności oraz fakt zatrudnienia w tym ośrodku. Dyrektor odmówił jednak udzielenia urlopu ze względu na fakt, że w trakcie zatrudnienia w OPS przez okres 1,5 roku pracownica była oddelegowana do punktu interwencji kryzysowej, gdzie zajmowała się koordynacją zespołu interwencyjnego. Czy zatem decyzja dyrektora była słuszna?
Czy pracownik oddelegowany z OPS do innej pracy nabywa prawo do dodatkowego urlopu wypoczynkowego
Tak, dyrektor OPS postąpił prawidłowo, odmawiając pracownicy prawa do dodatkowego urlopu wypoczynkowego. Słusznie wskazał, że nie spełnia ona kryterium nieprzerwanego okresu pracy na stanowisku pracownika socjalnego, do którego obowiązków należy praca socjalna oraz przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych. Okres pracy koordynatora w punkcie interwencji kryzysowej, tj. okres 1,5 roku, nie może być zaliczony do okresu, od którego zależy uprawnienie do dodatkowego urlopu wypoczynkowego ze względu na fakt, że pracownica w tym czasie nie wykonywała czynności wskazanych w art. 121 ust. 3 ustawy o pomocy społecznej (dalej: ustawa o pomocy społecznej). Okres 5 lat, wymagany do uzyskania prawa do dodatkowego urlopu, został przerwany, pomimo że pracownica łącznie posiada 5 lat stażu pracy w OPS.
