Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2012-10-26

Kiedy warto wprowadzić w firmie prowizyjny system wynagradzania

Wynagradzanie prowizyjne pracodawca powinien wprowadzić wówczas, gdy chce osiągnąć wysoką wydajność pracy. W tym systemie wysokość płacy jest ściśle uzależniona od efektów wykonywanych przez pracownika zadań.

Prowizyjny system wynagradzania jest najczęściej stosowany w firmach handlowych i usługowych. Są nim objęci m.in.: sprzedawcy, przedstawiciele handlowi, akwizytorzy, inkasenci, poborcy czy windykatorzy.

Mierniki prowizji

Wynagrodzenie prowizyjne jest najczęściej określane jako procent od wyników pracy uzyskanych przez pracownika. Chodzi w szczególności o takie wskaźniki, jak:

● sprzedaż,

● obrót,

● wykonane usługi,

● zawarte kontrakty, pozyskane zlecenia,

● ściągnięte należności.

Mierniki te mają jedną wspólną cechę. Można je łatwo obliczyć dla danego pracownika w określonej jednostce czasu. Najczęściej chodzi o miesiąc, ale można spotkać prowizje naliczane kwartalnie, półrocznie, a nawet rocznie.

Przyjęcie określonego miernika do wyliczenia prowizji zależy od charakteru zadań wykonywanych przez pracownika.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00