Aktualność
z dnia 20.01.2022
Stwierdzenie nieważności decyzji po nowelizacji k.p.a.
Wyeliminowanie decyzji administracyjnej w drodze stwierdzenia jej nieważności wymaga przeprowadzenia stosownego postępowania administracyjnego. Od 16 września 2021 r. uległo ono istotnym modyfikacjom. Obecnie w każdym postępowaniu należy uwzględnić negatywną przesłankę upływu czasu. I dotyczy to także postępowań wszczętych przed zmianami.
Postępowanie o stwierdzenie nieważności zostało uregulowane w art. 156 i następnych ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (dalej: k.p.a.). Ważne rozwiązania procesowe - zarówno dla prowadzonych, jak i przyszłych postępowań - zawarte zostały dodatkowo w art. 2 ustawy z 11 sierpnia 2021 r. o zmianie k.p.a. (dalej: ustawa zmieniająca).
