Nagrody i wyróżnienia
W poprzednim numerze „Doradcy Podatnika” przedstawiliśmy pierwszą część opracowania omawiającego zasady zaliczenia wydatków związanych z organizacją konkursów do kosztów uzyskania przychodów firmy. Dzisiaj kontynuujemy ten temat.
Nasycenie rynku zmusza firmy do sięgania po coraz skuteczniejsze formy promocji produktów. W artykule na przykładzie wydawnictwa omówione zostały skutki podatkowe sprzedaży premiowej i organizowania konkursów z nagrodami.
Bardzo często podpisując umowę o pracę pracownik styka się z postanowieniami, takimi jak np. „wynagrodzenie .... zł oraz premia”. Pojęcie premii jest powszechnie używane. Nie jest to jednak termin jednorodny.
Osoby spełniające sumiennie swoje obowiązki pracownicze mogą być przez pracodawcę w szczególny sposób wyróżnione. Możliwość taką przewidują przepisy kodeksowe.
Czym różni się sprzedaż promocyjna od loterii promocyjnej? Jakie są różnice w opodatkowaniu nagród? Kiedy wygrane są zwolnione od podatku?
Istotnym elementem prawidłowego systemu wynagradzania jest właściwe ukształtowanie systemu nagradzania pracowników za szczególne osiągnięcia lub wykonane zadania.
Pracownikom, którzy wzorowo wypełniają swoje obowiązki, przejawiają inicjatywę w pracy i podnoszą jej wydajność oraz jakość, przyczyniając się szczególnie do wykonywania zadań zakładu pracy, mogą być przyznawane nagrody i wyróżnienia.