Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-02-06

własność przemysłowa

InPost walczy, by jego marka się nie zdegenerowała

Zarządzana przez Rafała Brzoskę firma rozsyła do przedsiębiorców e-maile, w których apeluje, by nie odmieniać przez przypadki znaku towarowego Paczkomat. Prawnicy są podzieleni co do oceny skutków tych działań

„Korzystaj z poprawnej formy i nie odmieniaj znaku towarowego Paczkomat®. W razie potrzeby znak towarowy Paczkomat® poprzedź słowami »urządzenie/automat« i odmieniaj wyłącznie to słowo (np. Lista dostępnych urządzeń Paczkomat®)” - wiadomość o tej treści rozsyła swoim kontrahentom spółka InPost.

Właśnie InPost wprowadził na rynek automaty do odbierania i nadawania przesyłek. Ich nazwę „Paczkomat” w 2009 r. wraz z powiązanymi podmiotami zgłosił w Urzędzie Patentowym RP (UPRP) jako słowny znak towarowy. W następnym roku uzyskał na niego prawo ochronne - oznacza to, że konkurencja nie może nazywać paczkomatami swoich urządzeń o tożsamym zastosowaniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00