Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-03-21

wywiad

Zagrożonych ponad 50 tys. miejsc pracy

Dopuszczenie paliw syntetycznych dla naszej branży na pewno byłoby mniej dotkliwe niż całkowity zakaz aut spalinowych – mówi Tomasz Bęben, szef Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych

Tomasz Bęben, szef Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych

Tomasz Bęben, szef Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych

Jak polską branżę producentów części może dotknąć zakaz sprzedaży nowych aut spalinowych od 2035 r.?

Polska jest zagłębiem producentów części motoryzacyjnych. Mówi się nawet o tysiącu firm w dużej mierze skupionych na produkcji części i komponentów, które znajdują zastosowanie tylko w pojazdach konwencjonalnych. Dlatego nasz kraj mocno dotknie szykowany zakaz. W tej branży pracuje ok. 160 tys. osób. Części powstają zwykle zarówno na potrzeby nowych, jak i używanych aut. Rzadko są to wytwórcy nastawieni tylko na tzw. pierwszy montaż pojazdów. Według szacunków Europejskiego Stowarzyszenia Dostawców Części Motoryzacyjnych (CLEPA) oraz PWC Strategy& przynajmniej 55 tys. osób pracuje w Polsce przy produkcji układów przeniesienia napędu pojazdów spalinowych. To bardzo ostrożna liczba zagrożonych miejsc pracy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00