Artykuł
nowe technologie
Sztuczna inteligencja na straży praw konsumentów
Organ antymonopolowy – UOKiK – zaprzągł system AI do pomocy przy wykrywaniu klauzul abuzywnych w umowach. Teraz przygotowuje podobne narzędzie do wykrywania oszukańczych interfejsów
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wykorzystuje narzędzie informatyczne oparte na sztucznej inteligencji do wstępnej analizy wzorców umownych pod kątem niedozwolonych postanowień stosowanych przez przedsiębiorców w kontaktach z konsumentami.
Jak wyjaśnia nam UOKiK, jest to część projektu współfinansowanego ze środków unijnych. System AI przegląda wzorce umów pozyskane w wyniku działań własnych urzędu lub na skutek złożonych zawiadomień. W zależności od dokumentu jest to kilka lub kilkanaście stron.
– Narzędzie, z którego korzystamy, analizuje klauzule na podstawie wykazu podobnych postanowień i dotychczasowych wyroków Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Bez wątpienia pozwala to przyspieszyć pracę – narzędzie wskazuje, które fragmenty wzorców umów wymagają szczególnej uwagi – stwierdza Kamila Guzowska z biura prasowego UOKiK.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right