Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2016-01-13

Czy ubezpieczenie kredytu stanowi koszt uzyskania przychodów

Wzięłam kredyt w rachunku firmowym. Czy kosztem będzie ubezpieczenie tego kredytu? Co z odsetkami i prowizją?

Może Pani zaliczyć do kosztów odsetki zapłacone od kredytu zaciągniętego w rachunku firmowym. Kosztem uzyskania przychodów będą dla Pani również wydatki na ubezpieczenie tego kredytu oraz prowizja.

Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wyłączają wprost z kosztów uzyskania przychodów wydatki na spłatę pożyczek i kredytów (art. 23 ust. 1 pkt 8 lit. a) ustawy o PIT). Oznacza to, że pozostałe koszty ponoszone w związku z zaciąganiem oraz spłatą pożyczek i kredytów związanych z działalnością gospodarczą można zaliczać do kosztów uzyskania przychodów. Dotyczy to nie tylko kosztów odsetek od takich pożyczek i kredytów (z wyjątkiem odsetek naliczonych, lecz niezapłaconych lub umorzonych - art. 23 ust. 1 pkt 32 ustawy o PIT, jak również odsetek, które powiększają wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych), ale również opłat innego rodzaju, np. prowizji za ich udzielenie czy kosztów ubezpieczeń zaciągniętych pożyczek i kredytów. W związku z tym może Pani zaliczyć do kosztów zarówno zapłacone odsetki, jak i koszty ubezpieczenia zaciągniętego kredytu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00