Artykuł
Zatrudnienie na podstawie kontraktu menedżerskiego - korzyści i wady
Kontrakty menedżerskie są zawierane z tzw. kadrą zarządzającą, np. z członkami zarządu, rad nadzorczych, dyrektorami. Menedżer ma dużą samodzielność w zakresie zarządzania firmą. Zakres tej samodzielności powinien być jednak dokładnie określony w umowie. Od zapisów umowy będą też zależały uprawnienia i odpowiedzialność menedżera.
Kontrakt menedżerski to umowa, na podstawie której menedżer zobowiązuje się do prowadzenia przedsiębiorstwa na rachunek i ryzyko tego przedsiębiorstwa w zamian za wynagrodzenie. Kontrakt powinien być zawarty na piśmie między daną osobą lub przedsiębiorcą prowadzącym działalność na własny rachunek a firmą (przedsiębiorstwem).
Jak zawierać kontrakty menedżerskie
Jedną z umów wykorzystywanych w praktyce do zatrudniania osób kierujących firmą jest kontrakt menedżerski, nazywany również umową o zarządzanie lub umową o powiernictwo nad przedsiębiorstwem. Zawarcie kontraktu menedżerskiego jest korzystne zarówno dla zarządcy, jak i przedsiębiorcy. Pozwala na ograniczenie kosztów, które są największe przy zawieraniu umów o pracę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right