Artykuł
Odpowiedzi na pytania czytelników
Zatrudniliśmy nowego pracownika na pół etatu. W pierwszym dniu pracy wręczyliśmy mu umowę o pracę. Zapomnieliśmy jednak wpisać liczbę godzin pracy ponad określony w umowie wymiar czasu pracy, po przekroczeniu których pracownik będzie otrzymywał dodatek taki jak za pracę w godzinach nadliczbowych. Limit godzin ponadwymiarowych, którego nie ma w umowie o pracę, mamy zamiar wpisać w informacji o warunkach zatrudnienia. Czy nasze postępowanie będzie prawidłowe - pyta Czytelnik z Wrocławia.
W jakim dokumencie można wskazać limit godzin ponadwymiarowych
Limit godzin ponadwymiarowych niepełnoetatowca może być ustalony wyłącznie w umowie o pracę. Nie można go wskazać w informacji o warunkach zatrudnienia, gdyż dokument ten potwierdza jedynie warunki pracy.
Dopuszczalny limit godzin pracy ponad określony w umowie wymiar czasu pracy, którego przekroczenie uprawnia pracownika do dodatku do wynagrodzenia takiego jak za godziny nadliczbowe, jest ustalany przez strony w umowie o pracę (art. 151 § 5 k.p.). Skoro jest to postanowienie umowne ustalane w porozumieniu między pracownikiem a pracodawcą, nie powinni Państwo jednostronnie decydować o limicie godzin ponadwymiarowych, który będzie obowiązywał Państwa pracownika, przekazując mu informację o warunkach zatrudnienia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right