comment
Artykuł
Data publikacji: 2004-11-16
Jak prawidłowo napisać zapytanie do urzędu skarbowego
Częste zmiany przepisów podatkowych dostarczają podatnikom wielu problemów i wątpliwości w ich interpretacji i prawidłowym stosowaniu. Jednym ze sposobów ich wyjaśnienia jest skierowanie do naczelnika urzędu skarbowego pisemnego zapytania o zakres stosowania przepisów prawa podatkowego. Podatnicy niejednokrotnie mają problemy z jego sporządzeniem. Poniżej przedstawiamy kilka rad, jak należy to zrobić.
Występując z zapytaniem do urzędu, należy przede wszystkim wiedzieć, kto i do którego urzędu może je skierować, a także jakie warunki musi spełnić. Uprawnieni do jego złożenia są: podatnik, płatnik lub inkasent. Przeciw pytającemu nie może toczyć się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa lub postępowanie przed sądem administracyjnym. Lista uprawnionych podmiotów jest zamknięta, więc w przypadku skierowania zapytania przez inną osobę organ podatkowy nie ma ani obowiązku, ani prawa udzielenia odpowiedzi. Podatnik powinien skierować zapytanie do właściwego miejscowo urzędu, którą to właściwość ustala się według jego miejsca zamieszkania lub siedziby.
Pozostało 75% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right