Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2006-07-05

Jak zaksięgować likwidację samochodu

Zezłomowano zużyty technicznie, znacznie uszkodzony (zatarcie silnika, wycieki oleju) samochód ciężarowy będący środkiem trwałym. Odbyło się to zgodnie z ustawą o recyklingu zużytych pojazdów. Samochód był objęty tylko ubezpieczeniem OC. Do kosztów spółka zaliczyła niezamortyzowaną wartość samochodu, nie biorąc pod uwagę art. 23 ust. 1 pkt 48 updof. Czy postąpiliśmy prawidłowo? Jeśli nie, proszę o poradę, jak dokonać korekty zapisu w pkpir. Czy pod datą bieżącą (wystawiając własny dowód księgowy) i pomniejszając koszty bieżącego miesiąca? Czy też skreślając zapis z września 2005 r., pod którym ujęto koszty związane z niezamortyzowaną wartością samochodu wpisując „0”, i tym samym sporządzić korekty deklaracji PIT-5L za okres od września do listopada 2005 r. oraz deklaracji rocznej PIT-36L?

PROBLEM
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00