Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-09-05

5. Jak przeprowadzić procedurę rozliczenia VAT w związku z zakończeniem działalności

Od 2002 r. prowadzę sezonową (od czerwca do sierpnia) działalność gospodarczą (minibar). Prowadzę podatkową książkę przychodów i rozchodów. Jestem podatnikiem VAT czynnym. W tym roku minibar został zniszczony przez pożar. W związku z tym chciałbym zlikwidować tę działalność. Mam zrobić remanent likwidacyjny. Czy w tym remanencie należy wskazać każdą rzecz, którą zakupiłem? Od czego zacząć i jak przeprowadzić procedurę zamknięcia działalności gospodarczej w zakresie rozliczenia VAT?

PROBLEM

RADA

Remanent likwidacyjny polega na sporządzeniu spisu z natury towarów, które po nabyciu nie zostały odsprzedane. Spis powinien objąć tylko te towary, w stosunku do których podatnikowi przysługiwało prawo do odliczenia VAT naliczonego. Procedurę rozliczenia remanentu likwidacyjnego opisujemy w uzasadnieniu.

UZASADNIENIE

W przypadku zaprzestania działalności przez osoby fizyczne opodatkowaniu VAT podlegają towary własnej produkcji i towary, które po nabyciu nie były przedmiotem dostawy (dotyczy to zarówno środków obrotowych, jak i środków trwałych podatnika). W celu opodatkowania tych towarów należy sporządzić spis z natury.

Spis z natury

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00