Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2009-08-03

Jak archiwizować faktury zakupu środków trwałych

Jak długo powinniśmy archiwizować faktury dotyczące środków trwałych? Czy poprawny będzie zapis w polityce rachunkowości, że należy je przechowywać przez 6 lat po likwidacji lub sprzedaży? Czy można przechowywać je w formie elektronicznego zapisu, np. w formacie PDF (format graficzny) po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego?

PROBLEM

RADA

Proponowany przez Państwa zapis w polityce rachunkowości nie jest poprawny. Istnieje bowiem trudność ze sformułowaniem jednego terminu, nawet długiego, w odniesieniu do okresu przechowywania dokumentów dotyczących środków trwałych. Bezpieczniej jest termin ten określić jako wyznaczony zgodnie z zasadami ustawy o rachunkowości, lecz nie krótszy od terminu przedawnienia zobowiązań podatkowych. Faktury dotyczące środków trwałych mogą być przechowywane na informatycznym nośniku danych po okresie przedawnienia zobowiązania w VAT. Szczegóły - w uzasadnieniu.

UZASADNIENIE

Terminy obowiązkowego przechowywania dokumentów księgowych, dotyczących zakupu środków trwałych, wynikają z art. 73 i 74 ustawy o rachunkowości. Zawarte są także w przepisach dotyczących obowiązków podatkowych, przede wszystkim w ustawie - Ordynacja podatkowa.

Jaki jest termin przechowywania faktur dotyczących zakupu środków trwałych

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00