Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2009-01-15

Jak zaksięgować w pkpir opłaty związane z leasingiem operacyjnym maszyny drukarskiej

Rozliczam się na podstawie pkpir. Zawarłem umowę leasingu operacyjnego maszyny drukarskiej. Czy raty leasingowe mogę zaliczać do kosztów co miesiąc? Jeżeli tak, to pod jaką datą powinienem te raty wpisywać do pkpir? W jaki sposób powinienem rozliczyć czynsz inicjalny? Jak rozliczyć maszynę, gdybym ją wykupił z leasingu?

PROBLEM

RADA

Jeżeli Czytelnik wybrał kasową metodę prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, czynsz inicjalny oraz raty leasingowe powinien zaliczać do kosztów uzyskania przychodów pod datami wystawienia faktur przez firmę leasingową. Jeżeli natomiast Czytelnik wybrał memoriałową metodę prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, czynsz inicjalny powinien rozliczać w proporcji do okresu, na jaki została zawarta umowa leasingu, a raty leasingowe pod datą wystawienia faktury przez firmę leasingową. Po wykupie maszyny z leasingu, w zależności od ceny zakupu, Czytelnik może zakupiony przedmiot amortyzować miesięcznie lub jednorazowo.

UZASADNIENIE

Z pytania wynika, że Czytelnik zawarł umowę leasingu operacyjnego maszyny drukarskiej. Ponieważ nie podał, jaką wybrał metodę prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, w odpowiedzi uwzględniamy rozliczenie ponoszonych przez niego opłat, zarówno w sytuacji gdyby prowadził pkpir metodą kasową, jak i memoriałową.

Rozliczenie opłaty wstępnej (czynszu inicjalnego) i rat leasingowych

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00