Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2009-03-26

Koszty uzyskania dotacji

Prowadzimy działalność gospodarczą w formie spółki jawnej. Ponieśliśmy wydatki na sporządzenie wniosku o dotację. Dotacja będzie dotyczyła maszyny stanowiącej składnik majątku spółki. Maszynę już zakupiliśmy, ale dotacji jeszcze nie otrzymaliśmy. Czy koszty związane ze sporządzeniem wniosku o dotację, który przygotowała firma doradcza, możemy zaliczyć do kosztów podatkowych? A może koszty te powinny zwiększyć wartość początkową środka trwałego? W jaki sposób powinniśmy amortyzować maszynę?

PROBLEM

RADA

Wydatki na sporządzenie wniosku o dotację stanowią koszty uzyskania w momencie ich poniesienia. Odpisy amortyzacyjne od dotowanego środka trwałego nie są kosztem uzyskania przychodu w części, w jakiej wartość środka trwałego zostanie sfinansowana dotacją. Jeżeli otrzymają Państwo dotację już po rozpoczęciu amortyzacji, nie powinni Państwo korygować dokonanych do tego momentu odpisów amortyzacyjnych. W tym przypadku od miesiąca otrzymania dotacji powinni Państwo ustalić kwotę odpisów amortyzacyjnych niestanowiących kosztów uzyskania przychodów w takiej proporcji, w jakiej pozostaje kwota otrzymanej dopłaty do wartości początkowej zakupionej maszyny. Począwszy od miesiąca następnego powinni Państwo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów kwotę odpisów amortyzacyjnych, z uwzględnieniem proporcji, w jakiej pozostaje kwota otrzymanej dotacji do wartości początkowej środka trwałego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00