Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2012-09-18

Czy można zaliczyć do kosztów wydatki na poczęstunek serwowany w siedzibie firmy

Dotychczas organy podatkowe nie kwestionowały zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na zakup drobnych artykułów spożywczych na poczęstunek serwowany w siedzibie podatnika jego kontrahentom i klientom. Niestety, w ostatnich miesiącach nastąpiła zmiana stanowiska Ministerstwa Finansów na niekorzystne dla podatników.

Drobny poczęstunek w siedzibie wyłączony z kosztów

Dotychczas organy podatkowe uważały, że drobny poczęstunek w siedzibie nie ma cech reprezentacji. Takie drobne poczęstunki serwowane kontrahentom w czasie spotkań w siedzibie firmy powszechnie były traktowane jako wydatki na jej bieżące funkcjonowanie. Tym samym organy podatkowe zgadzały się, że taki poczęstunek kontrahenta może stanowić koszt podatkowy przedsiębiorcy, w odróżnieniu od podejmowania kontrahentów i klientów w restauracjach. Takie stanowisko zajął m.in. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w interpretacji z 29 maja 2012 r. (sygn. IPPB5/423-165/12-2/JC) i Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji z 8 czerwca 2010 r. (sygn. ILPB3/423-253/10-4/AP). Szeroko to zagadnienie opisywaliśmy w Mk nr 4/2010.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00