Monitor Księgowego 24/2012 z 15.12.2012 [dodatek: Dodatek specjalny, str. 41]
Data publikacji: 27.06.2018
VAT
Biura turystyczne mogą zwiększyć koszty marży o VAT
Należny VAT od importu usług nabywanych dla bezpośredniej korzyści turysty można ująć w kalkulacji kosztów marży. Takie stanowisko zajął NSA w wyroku z 4.10.2012 r. sygn.akt I FSK 1950/11. Sąd podkreślił, że marża stanowi różnicę między kwotą netto należną od turysty a faktycznym kosztem poniesionym przez biuro podróży na nabycie towarów i usług, w przypadku gdy te towary i usługi służą bezpośredniej korzyści turysty. Faktycznym kosztem jest cena brutto zapłacona przez biuro podróży. Należny VAT od importu usług nabywanych dla bezpośredniej korzyści turysty, zdaniem NSA, można zatem ująć w kalkulacji kosztów marży.



