Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2012-12-14

VAT

Biura turystyczne mogą zwiększyć koszty marży o VAT

Należny VAT od importu usług nabywanych dla bezpośredniej korzyści turysty można ująć w kalkulacji kosztów marży. Takie stanowisko zajął NSA w wyroku z 4.10.2012 r. sygn.akt I FSK 1950/11. Sąd podkreślił, że marża stanowi różnicę między kwotą netto należną od turysty a faktycznym kosztem poniesionym przez biuro podróży na nabycie towarów i usług, w przypadku gdy te towary i usługi służą bezpośredniej korzyści turysty. Faktycznym kosztem jest cena brutto zapłacona przez biuro podróży. Należny VAT od importu usług nabywanych dla bezpośredniej korzyści turysty, zdaniem NSA, można zatem ująć w kalkulacji kosztów marży.

Pobierz pliki wydania
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00