Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2015-06-18

Czy można odliczać VAT z faktur otrzymanych w okresie zawieszenia działalności

PROBLEM

Prowadzę jednoosobową działalność sezonową. Standardowo po zakończeniu sezonu i przygotowaniu infrastruktury na nowy sezon zawieszam działalność gospodarczą - potwierdza to wpis do CEIDG. W trakcie zawieszenia otrzymuję faktury związane z działalnością, np. za usługi w zakresie przygotowania infrastruktury do nowego sezonu, za media (m.in. telefon, Internet, wodę, ścieki), utrzymania strony internetowej, czynsz lokalu itp. Czy z faktur tych nawet w trakcie zawieszenia działalności mogę odliczać VAT? Czy dokumentowane nimi wydatki mogą być zaliczone w okresie zawieszenia do kosztów uzyskania przychodów?

RADA

W okresie zawieszenia działalności istnieje możliwość odliczania podatku naliczonego wynikającego z otrzymywanych faktur, jeśli zakupy nimi dokumentowane dokonywane są na potrzeby wykonywania czynności opodatkowanych. Wydatki wynikające z umów długoterminowych zawartych przed zawieszeniem działalności, takie jak wymienione w pytaniu, stanowią koszty uzyskania przychodów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00