Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2015-06-18

Jak ująć w księgach rachunkowych gwarancję związaną z zakupem laptopa

PROBLEM

Zakupiliśmy laptop wraz z gwarancją na 3 lata obejmującą przypadkowe uszkodzenia plus kradzież. Jak ująć w księgach rachunkowych taką gwarancję? Czy wydatek ten możemy zaksięgować jako koszt w bieżącym okresie, czy też konieczne jest podzielenie wartości gwarancji na poszczególne okresy sprawozdawcze? Wartość gwarancji nie jest wysoka (ok 500 zł).

RADA

O ile ustawa o rachunkowości dopuszcza możliwość jednorazowego ujmowania w kosztach wydatków (w tym gwarancji) dotyczących różnych lat obrotowych (podatkowych), o tyle możliwości takiej nie przewidują ustawy o podatku dochodowym. Szczegóły - w uzasadnieniu.

UZASADNIENIE

Wiele sklepów sprzedających sprzęt komputerowy oferuje przedłużenie lub rozszerzenie gwarancji. Zazwyczaj są to polisy ubezpieczeniowe zapewniające:

● przedłużenie gwarancji na naprawę usterek technicznych, które pojawiłyby się w okresie po zakończeniu standardowej gwarancji producenta, i/lub

● rozszerzenie gwarancji w przypadku uszkodzeń mechanicznych (upadek, zalanie, rozbicie matrycy, kradzież z włamaniem, napaść itp.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00