Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2007-09-15

Kiedy należy dokonać korekty eksportu, gdy towar został zwrócony

Kiedy należy sporządzić korekty sprzedaży w sytuacji, gdy towar będący przedmiotem eksportu został zawrócony z granicy? Klient wycofał się z transakcji.

problem

rada

W tym przypadku nie doszło w ogóle do transakcji podlegającej opodatkowaniu. Ewentualna faktura VAT wystawiona wcześniej powinna być skorygowana niezwłocznie po uzyskaniu informacji, iż towar nie przekroczył granicy. Jeżeli faktura nie została dostarczona nabywcy, należy ją anulować.

uzasadnienie

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega m.in. eksport towarów. Eksportem towarów w rozumieniu ustawy o VAT jest potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych wywóz towarów z terytorium Polski poza terytorium Unii Europejskiej, który jest dokonany bądź przez dostawcę tych towarów, bądź przez ich nabywcę. Zatem aby zaistniał eksport towarów, muszą być łącznie spełnione dwa warunki:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00