Biuletyn VAT 23/2011 z 01.12.2011, str. 51
Data publikacji: 01.12.2011
Jak zorganizować promocję, aby poza korzyściami marketingowymi przynosiła ona również korzyści podatkowe w VAT
Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej dokonuje nieodpłatnego przekazania towarów (innych niż drukowane materiały reklamowe i informacyjne, prezenty o małej wartości i próbki) na cele promocji i reklamy. Sprzedaż promocyjna jest zorganizowana w ten sposób, że klient, który kupił u nas towar o określonej wartości, jest premiowany dodatkowym gratisem w postaci koszulki lub portfela. Przy zakupie towarów wykorzystywanych do promocji spółka odlicza VAT naliczony. Czy w takim przypadku nieodpłatne przekazanie towarów należy opodatkować VAT? W jaki sposób należy zorganizować promocję, aby poza korzyściami marketingowymi przynosiła ona również korzyści podatkowe?
PROBLEM

