Porada
Jak rozliczyć premie pieniężne wypłacone za 2012 r.
Po zakończeniu roku wypłacamy naszym kontrahentom premie pieniężne w wysokości 3% wartości sprzedaży. W związku z tym poprzednio to kontrahent wystawiał nam fakturę. Później uzyskaliśmy interpretację, że premii w ogóle nie rozliczamy. Jak obecnie powinniśmy rozliczać wypłacane premie?
PROBLEM
RADA
Należy wystawić fakturę korygującą. Można w tym przypadku wystawić zbiorcze faktury korygujące dla poszczególnych kontrahentów, gdy premia dotyczy wszystkich dostaw. Warunkiem obniżenia VAT będzie uzyskanie potwierdzenia odbioru faktury korygującej. Szczegóły w uzasadnieniu.
UZASADNIENIE
Stanowisko dotyczące rozliczania premii pieniężnych zmieniało się kilkakrotnie. Organy podatkowe przez długi czas traktowały premię pieniężną uzyskaną przez nabywcę towarów w związku z osiągnięciem określonego poziomu zakupów jako świadczenie usługi przez tego nabywcę. Stanowisko to było konsekwencją interpretacji udzielonej przez Ministra Finansów pismem z 30 grudnia 2004 r. (nr PP3-812-1222/04/AP/4026), w którym premie pieniężne związane z konkretną dostawą uznano za rabat, natomiast premie pieniężne niezwiązane z żadną konkretną dostawą, uzyskane z tytułu nabywania określonej wartości czy ilości towarów w określonym czasie lub dokonywania terminowych płatności za zrealizowane dostawy - za świadczenie usług przez nabywcę otrzymującego taką premię. W obu przypadkach otrzymanie premii pieniężnej powodowało konieczność rozliczenia VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right