Biuletyn Rachunkowości i Finansów 8/2006 z 20.04.2006, str. 44
Data publikacji: 20.04.2006
Kiedy outsourcing usług IT może wpłynąć na obniżenie kosztów firmy
Wprowadzenie outsourcingu usług ma na celu obniżkę kosztów oraz poprawę efektywności posiadanych zasobów. Aby cele te zostały osiągnięte, należy starannie przeanalizować kilka czynników. Jednym z nich jest poprawnie sformułowana umowa, która powinna dokładnie precyzować zakres obowiązków dostawcy. Przed podjęciem decyzji o outsourcingu należy ściśle określić kluczowe czynności zlecane na zewnątrz, a także ocenić opłacalność ich wyodrębnienia z wewnętrznych struktur firmy.
Outsourcing polega na wyodrębnieniu z przedsiębiorstwa czynności biznesowych i przekazaniu ich do firmy zewnętrznej w celu minimalizacji kosztów oraz skoncentrowania się na statutowej działalności firmy. Jednym z obszarów, który poddawany jest procesowi outsourcingu są usługi informatyczne. Początkowa faza rozwoju outsourcingu spowodowała, że firmy zaczęły poszukiwać w nim źródła obniżki kosztów i poprawy swoich wyników finansowych. Jednak obecnie wiele firm weryfikuje skuteczność usług outsourcingowych.

