Umiejętności miękkie i kompetencje technologiczne dadzą pracownikom przewagę nad AI. Wyniki raportu
Połączenie umiejętności miękkich z kompetencjami technologicznymi pozwoli pracownikom utrzymać przewagę w erze AI – wynika z raportu „W stronę przyszłości. Jak budować karierę w erze AI”. Kluczowe będą też kreatywność i umiejętność rozwiązywania złożonych problemów oraz myślenie strategiczne.

Obsługa klienta
Z raportu firmy rekrutacyjnej Experis zatytułowanego „W stronę przyszłości. Jak budować karierę w erze AI” wynika, że 35 proc. polskich firm uważa, że takiej umiejętności jak obsługa klienta nie da się skutecznie zastąpić sztuczną inteligencją. Najczęściej takie stanowisko deklarują przedsiębiorstwa z sektora dóbr i usług konsumpcyjnych (49 proc.), najrzadziej zaś firmy z branży energetycznej i usług komunalnych (30 proc.) oraz transportu, logistyki i motoryzacji (30 proc.).
