Równość, różnorodność i inkluzywność w środowisku pracy
Współczesny rynek pracy staje się coraz bardziej złożony – zarówno pod względem demograficznym, jak i oczekiwań pracowników oraz klientów. W tym kontekście różnorodność, równe szanse i włączenie (DEI) przestają być jedynie kwestią odpowiedzialności społecznej czy wartości wyznawanych przez organizację, ale coraz częściej traktowane są jako istotny element strategii zarządzania.

Rosnące znaczenie tematyki DEI w zarządzaniu
Aby lepiej zrozumieć, czym są działania DEI, warto przyjrzeć się trzem kluczowym pojęciom, które tworzą ich fundament. Diversity (różnorodność) odnosi się do obecności i uznania różnic oraz podobieństw między ludźmi, które wpływają na ich doświadczenia w miejscu pracy. Equity (równość szans czy sprawiedliwość społeczna) to podejście, które uwzględnia, że ludzie nie mają takiego samego punktu startowego i mają różne potrzeby. Zamiast traktować wszystkich jednakowo, uwzględnia bariery, okoliczności i warunki. oznacza natomiast budowanie środowiska pracy, które zapewnia wszystkim sprawiedliwy dostęp do zasobów i możliwości, gdzie osoby pracujące mają poczucie bezpieczeństwa, szacunku, bycia docenianym i przynależności.
