Poradnik Gazety Prawnej 46/2002 z 12.11.2002 [dodatek: Poradnik Gazety Prawnej, str. 20]
Data publikacji: 05.11.2002
Wybierz najlepszy sposób zatrudnienia pracownika
Na mocy art. 97 k.p. pracodawca obowiązany jest niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy, jeśli łączący ich stosunek pracy został rozwiązany lub wygasł. Kodeks wyraźnie zabrania, aby wydanie świadectwa pracy było uzależnione od wcześniejszego rozliczenia się pracownika z pracodawcą, np. z tytułu mienia powierzonego pracownikowi z obowiązkiem zwrotu albo wyliczenia się. Treść świadectwa pracy precyzyjnie określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (Dz.U. nr 60, poz. 282). I tak świadectwo pracy powinno zawierać wszelkie dane niezbędne do ustalenia uprawnień pracowniczych wynikających ze stosunku pracy i ubezpieczenia społecznego, czyli:
