Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 40/2003 z 05.10.2003, str. 2
Data publikacji: 02.10.2003
O TYM SIĘ MÓWI
Jak wypowiedzieć umowę członkowi zarządu
Wypowiedzenie umowy o pracę członkowi zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością różni sie nieco od wypowiedzenia zwykłemu pracownikowi. Dlatego warto zwrócić uwagę na zasady wypowiadania umów w takich sytuacjach oraz na konieczność zachowania właściwej reprezentacji spółki.
Zasadniczym sposobem rozwiązywania umów o pracę (zwłaszcza umów zawartych na czas nie określony) jest wypowiedzenie umowy przez jedną ze stron.
Złożenie wypowiedzenia powoduje jednostronne rozwiązanie umowy o pracę po upływie okresu wypowiedzenia. W razie wypowiedzenia umowy o pracę członkowi zarządu zatrudnionemu na czas nie określony istotne znaczenie ma odpowiednie sformułowanie treści wypowiedzenia.
WAŻNE! Zawsze w przypadku, gdy wypowiedzenia dokonuje pracodawca, konieczne jest wskazanie przyczyny uzasadniającej wypowiedzenie umowy (art. 30 § 4 k.p.). Musi być to przyczyna prawdziwa i konkretna.
