Rachunkowość Budżetowa 19/2014 z 05.10.2014 [dodatek: Rachunkowość w oświacie, str. 7]
Data publikacji: 02.10.2014
Całkowita likwidacja szkoły
Uchwała o zamiarze likwidacji szkoły jest wystarczającą podstawą do podejmowania przez dyrektora stosownych kroków kadrowych. W artykule zostały omówione wybrane obowiązki dyrektora w tym zakresie.
Podjęcie uchwały dotyczącej likwidacji szkoły powoduje, że dyrektor szkoły, jako pracodawca zatrudnionych w niej nauczycieli i kadry niedydaktycznej, ma obowiązek wypowiedzenia stosunków pracy. W praktyce może się zdarzyć sytuacja, w której szef placówki będzie zmuszony wręczyć wypowiedzenia po podjęciu uchwały intencyjnej o zamiarze likwidacji, a jeszcze przed podjęciem przez organ prowadzący właściwej uchwały likwidacyjnej. Może się to jednak okazać niezbędne do zachowania wskazanych w przepisach okresów wypowiedzenia.
