Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-05-17

Sport to przyszłość działań reklamowych

Marketing sportowy jest idealny do tego, by budować markę, produkt i sprzedaż. Choć na efekty trzeba niekiedy poczekać, jego rola będzie rosła

Sportem interesuje się 89 proc. Polaków i są to zarówno kobiety (49 proc.) jak i mężczyźni (51 proc.). Najpopularniejszymi dyscyplinami pozostają piłka nożna, skoki narciarskie oraz siatkówka – wynika z najnowszego raportu Sponsoring Monitor przygotowanego przez firmę ARC Rynek i Opinia.

Nic więc dziwnego, że sport jest traktowany przez biznes jako bardzo atrakcyjna platforma marketingowa. Szczególnie, że z wcześniejszych badań ARC Rynek i Opinia wynika również, że niemal połowa Polaków korzystnie ocenia przedsiębiorstwa zaangażowane w taką działalność, a 40 proc. deklaruje, że chętniej kupowałoby produkty i usługi tych, które sponsorują sport.

W kraju i za granicą

W 2022 r. wartość marketingu sportowego wyniosła 1,22 mld zł. Dla porównania dekadę temu była to kwota na poziomie nieco ponad 740 mln zł. I chociaż sponsoring sportowy przyciąga kolejnych graczy, nadal angażują się w niego przede wszystkim duże koncerny. Wśród liderów jest Grupa ORLEN, która we wszystkich badaniach wskazywana jest jako główny sponsor naszych reprezentantów w niemal wszystkich dyscyplinach sportowych. Z informacji podawanych przez koncern wynika, że wspiera on obecnie blisko 100 zawodników indywidualnych, ponad 70 klubów, 11 związków sportowych oraz 2 komitety olimpijskie. Dla porównania w 2015 roku liczba indywidualnych umów ze sportowcami wynosiła – 13, z klubami sportowymi – 12, a ze związkami sportowymi – 2. PKN ORLEN związany jest z takimi partnerami jak Polski Komitet Olimpijski, Polski Komitet Paraolimpijski, Polski Związek Piłki Siatkowej i Polski Związek Lekkiej Atletyki. Dzięki połączeniu z Grupą LOTOS i PGNiG koncern rozpoczął także współpracę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej, Polskim Związkiem Narciarskim, Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce oraz kolejnymi sportowcami, między innymi Kajetanem Kajetanowiczem i Tadeuszem Michalikiem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00