Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-05-17

Wspólne udzielanie zamówień publicznych przez gminy

Wspólne przygotowywanie lub przeprowadzanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a także zawieranie umów w reżimie prawa zamówień publicznych może stanowić jedną z form optymalizacji procesów zakupowych. W ostatnich latach takie współdziałanie jednostek samorządowych zdarza się często. Dopuszcza to ustawa z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1710; ost.zm. Dz.U. z 2023 r. poz. 825; dalej: p.z.p.). Uzyskanie korzyści w wyniku połączenia sił z innymi zamawiającymi uzależnione jest jednak od wielu czynników, w tym m.in. związanych z właściwym uregulowaniem uprawnień i obowiązków poszczególnych członków grupy zakupowej. Odpowiadamy zatem na wybrane pytania, jakie urzędnicy jednostek samorządu terytorialnego stawiają na szkoleniach.

O co pytają na szkoleniach

Przedmiot zamówień wspólnych

problem Zamówienia grupowe kojarzą się przede wszystkim z zakupem energii elektrycznej lub materiałów biurowych. Czy współpraca przy przygotowaniu lub przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może służyć zaspokojeniu również innych potrzeb zakupowych jednostek samorządu terytorialnego?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00