Artykuł
Nie bójmy się, działajmy i pamiętamy o ludziach
Jak zaprojektować biznes, który oprze się zawirowaniom oraz nieprzewidywalności i będzie się rozwijał? Na to pytanie odpowiadał podczas rozmowy 1 : 1 w ramach ścieżki The art of leadership Mariusz Dziurdzia, partner PwC Polska, członek zarządu ds. Clients & Markets
Firmy, które chcą się rozwijać, nie mogą sobie pozwolić na uniknięcie zmian. Transformacja jest kluczowa i konieczna. Jak wynika z badania CEO Survey przeprowadzonego przez firmę doradczą PwC, ponad 50 proc. prezesów polskich firm zdaje sobie sprawę z powagi sytuacji. Bez wprowadzenia odpowiednich zmian w najbliższym czasie, istnieje ryzyko, że w ciągu kilku lat biznes, który prowadzą, może się okazać mniej efektywny i zyskowny. To z kolei będzie zagrażało kontynuacji ich działalności. W krajach zachodnich odsetek prezesów deklarujących taką świadomość sięga tylko 40 proc.
Różne oblicza transformacji
Jedno jest pewne: nie dość, że przed transformacją firmy nie uciekną, to przede wszystkim powinny do niej dążyć.