Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-05-17

prawa konsumenta

Składając zamówienie, klient nie wie, ile zapłaci

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił firmie Glovo zarzuty wprowadzenia klientów w błąd.

Glovo to platforma internetowa, za pośrednictwem której można zrobić zakupy czy zamówić jedzenie. Klient wybiera z menu pozycję, przy której widnieje cena, ale finalnie, przy płaceniu kwota może być inna. Dzieje się tak, gdy Glovo doliczy dodatkowe opłaty. Na przykład za opakowanie. Powodem może też być za niska kwota zamówienia czy dostarczenie zakupów w złą pogodę. To, według UOKiK, drip pricing, czyli dodawanie na ostatnim etapie zamówienia dodatkowych opłat, o których wcześniej klienci nie byli informowani.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00