Dziennik Gazeta Prawna 182/2025 z 19.09.2025 [dodatek: DGP Magazyn]
Artykuł
z dnia 19.09.2025
Data publikacji: 19.09.2025
Handel detaliczny rozwija się poza światem online

Parki handlowe są głównym motorem napędowym dla rozwoju handlu w Polsce. Ich udział w oddawanej powierzchni sięga w tym roku niemal 90 proc.

Jakub Linka, prezes Rock Capital
Jakub Linka, prezes Rock Capital
Jest kilka czynników, które napędzają taki rozwój. Pierwszym są atrakcyjne czynsze i dostęp do coraz większej grupy klientów, co stanowi główny argument przekonujący najemców. Drugim są niskie koszty wytworzenia parku handlowego i wysokie zainteresowanie zwiększaniem wartości portfeli inwestycyjnych za pomocą tej klasy aktywów, na co z kolei patrzą inwestorzy. Połączenie wygody zakupów z szeroką, kompleksową ofertą w atrakcyjnych cenach sprawia, że parki handlowe stają się dziś jedną z najchętniej wybieranych form handlu.

