Dziennik Gazeta Prawna 229/2025 z 26.11.2025 [dodatek: Samorząd i Administracja]
Artykuł
z dnia 26.11.2025
Data publikacji: 26.11.2025
Newsletter planistyczny: jak gmina powinna wypełnić obowiązek przesyłania informacji
Każdy zainteresowany procesami planistycznymi w swojej gminie może złożyć wniosek o przysyłanie przez nią powiadomień e-mail o nowych dokumentach udostępnionych w jej Biuletynie Informacji Publicznej oraz w siedzibie urzędu. Wiele gmin skarży się, że duża liczba wniosków sprawia, że muszą zatrudniać do ich obsługi dodatkowe osoby. Mają też wątpliwości, jak interpretować przepisy. Dlatego odpowiadamy na 10 pytań.
Usługa nazywana newsletterem planistycznym została wprowadzona art. 52 ust. 8 ustawy z 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (dalej: nowelizacja).



